Huurvoorwaarden
the student village
Artikel 1. Verantwoordelijkheid voor de uitbating
The Student Village wordt uitgebaat door Brugge Plus vzw. De uitbating valt onder de verantwoordelijkheid van de medewerker coördinatie The Student Village en de coördinator Brugge Studentenstad. Brugge Studentenstad is het samenwerkingsverband tussen Stad Brugge en volgende hogescholen: Howest, VIVES, KU Leuven, Europacollege, ZoWe Verpleegkunde en Vesaliusinstituut.
Artikel 2. Doelgroep(en) van het studentenhuis
In de eerste plaats is The Student Village een plek voor studenten aan Brugse hogeschool- of universiteitscampussen, al dan niet verbonden aan een studentenclub. Daarnaast worden de faciliteiten van het studentenhuis ook opengesteld voor andere doelgroepen, maar studenten en jongeren krijgen steeds voorrang.
Artikel 3. Reserveren, sleutel overhandiging en waarborg
Ruimtes op de eerste verdieping van The Student Village kunnen gereserveerd worden via www.bruggestudentenstad.be. Fuifzaal “Cachot” op de kelderverdieping wordt uitgebaat door Het Entrepot, via www.hetentrepot.be.
Huur je de zaal voor een dagdeel dat start en/of eindigt buiten de kantooruren, dan kan je de sleutel van de gehuurde ruimte(s) op afspraak ophalen bij de medewerkers van The Student Village. Huurders tekenen bij het ophalen van de sleutel een overhandigingsformulier waarin het type waarborg en het aantal sleutels vermeld staan.
1. Eenmalig verhuur: er dient een waarborg van 10 euro cash betaald te worden.
2. Structurele verhuur van één of meerdere ruimtes: er wordt een waarborg van 100 euro gevraagd, cash of via overschrijving.
3. Huur van de student studio ’s avonds, in het weekend of tijdens feestdagen: 250 euro waarborg.
Sleutels en badges mogen onder geen beding aan derden worden doorgegeven.
Sleutels moeten ten laatste een week na de datum van verhuur teruggebracht worden.
Bij verlies van een sleutel wordt een factuur van 30 € opgemaakt.
Artikel 4. Openingsuren kantoor
Maandag tot en met donderdag: 9u tot 17u | Vrijdag: van 9u tot 16u. Activiteiten kunnen buiten deze openingsuren plaatsvinden, maar mogen tot ten laatste middernacht duren (opkuis inbegrepen).
Artikel 5. Tarieven en betaling
De zalen worden enkel per dagdeel verhuurd, niet per uur.
Voormiddag = tussen 8u en 13u. Namiddag = tussen 13u en 18u. Avond = tussen 18u en 24u.
Prijzen die hieronder vermeld staan, zijn per dagdeel, inclusief BTW en exclusief drankverbruik.
Prijzen drank = forfait koffie/water/thee in de vergaderzaal = 2 euro per persoon per dagdeel.
Categorie A = Brugse studentenverenigingen, Studenten aan een Brugse hogeschool, erkende Brugse jeugdverenigingen en Brugse stadsdiensten.
Categorie B = Het OCMW en zijn afdelingen, Stedelijke vzw’s, Erkende Brugse verenigingen, Brugse scholen, Brugse vzw’s, Brugse studenten die buiten Brugge studeren, Studentenverenigingen van buiten Brugge.
Categorie C = Alle andere aanvragers.
Voor structurele verhuur (wekelijks dezelfde zaal gedurende minstens een trimester) hanteren we 50% korting op de reguliere tarieven.
Betalingen moeten gebeuren 15 dagen na ontvangst van de factuur opgemaakt door Brugge Plus vzw.
Artikel 6. Annulering van een reservatie
Wanneer een huurder wegens omstandigheden de reservatie van een ruimte wil annuleren wordt hiervoor geen vergoeding aangerekend. De huurder wordt wel aangemaand dit zo tijdig mogelijk te melden zodat de ruimte indien gewenst door anderen kan gehuurd worden.
Artikel 7. Materiaal
Het is verboden eigen frigo’s, koelboxen, mobiele taps, frituurpotten of kookvuren mee te brengen en te gebruiken.
Plakband of tape gebruiken om zaken op te hangen aan muren, ramen en meubilair wordt niet toegestaan.
De wens om gebruik te maken van beamer, muziekinstallatie, kapstokken en materiaal uit de kitchenette van The Student Village moet vooraf gemeld worden bij de huuraanvraag. Voor gebruik van de beamer buiten de kantooruren wordt 100 euro waarborg gevraagd, cash af te geven bij het ophalen van de sleutel.
Alle materiaal en meubilair moet ten allen tijde in het gebouw blijven staan, er mag niets meegenomen worden naar buiten.
Een overzicht van het aanwezige materiaal in de kitchenette vind je in bijlage.
Eventuele defecten en schade aan materiaal moet meteen gemeld worden, ook na de kantooruren. De verantwoordelijken zijn te bereiken op volgende nummers:
Manon Billiet: 0479 39 05 25 | Arne Vanderlinden: 0470 26 86 89
Artikel 8. Schoonmaak
Bij gebruik vergaderzalen: alle materiaal (stoelen, tafels, vuilnisbakken, …) moet bij het verlaten van de ruimte terug op de oorspronkelijke plaats staan. Afval moet in de voorziene vuilnisbakken gegooid worden, gebruikt vaatwerk moet gecentraliseerd worden.
Bij gebruik Student Studio of de hele verdieping: de gebruikte ruimte(s) moeten worden opgeruimd en geveegd zijn, de tafels moeten proper zijn. Daarvoor wordt het nodige schoonmaakmateriaal voorzien. Volle vuilnisbakken moeten geleegd worden in de daarvoor voorziene vuilniszakken. Gebruik een gele of bruine zak voor restafval, blauwe zak voor pmd. Volle vuilniszakken moeten in de de inkomhal op het gelijkvloers geplaatst worden. Gebruikt materiaal uit de bar moet in de vaat geplaatst worden en de vaat moet aangestoken worden met de daarvoor voorziene vaatwastabletten. Als dit niet correct gebeurt door de huurder, wordt voor de schoonmaak het bedrag van 60 € afgehouden van de waarborg.
Artikel 9. Veiligheid
De toegangen tot de zalen mogen niet belemmerd worden. De aanduidingen van de toegangen, uitgangen en brandblusmiddelen moeten steeds zichtbaar zijn.
Nooduitgangen moet steeds bruikbaar zijn over de volledige breedte.
De faciliteiten voor bezoekers met mobiliteitsproblemen moeten steeds toegankelijk blijven.
Het is verboden om gevaarlijke producten, vloeistoffen en gasflessen in het gebouw te brengen.
Eten klaarmaken met frituurpotten en open vuren is verboden. Andere warme bereidingen mogen enkel mits uitdrukkelijke toestemming vooraf van de verantwoordelijken. Aanvragen worden geval per geval beoordeeld.
Er geldt een algemeen rookverbod in alle zalen. Roken kan buiten voor het gebouw, bij de daarvoor voorziene peukenput. Wij vragen om hierbij de rust van de buurtbewoners te respecteren!
Artikel 10. Verantwoordelijkheid
Er mag geen overdadige geluidsoverlast veroorzaakt worden in The Student Village (cf. de wettelijke normen) . De Student Studio kan gebruikt worden voor een divers aantal activiteiten, voor max. 50 personen en daarbij moet rekening worden gehouden met de geluidsnormen: namelijk een maximum van 85 decibel. Je kan dit als huurder zelf makkelijk controleren via een app op je smartphone vb. Sound Meter, Decibel X, … . Voor feestjes en fuiven verwijzen we huurders door naar Het Entrepot voor het huren van fuifzaal Cachot.
Iedereen dient respectvol met het gebouw en het materiaal om te gaan. Elke vorm van schade of vandalisme dient meteen aan de verantwoordelijke gemeld te worden.
Studenten en andere bezoekers dienen respectvol om te gaan met elkaar. Het spelen van te luide muziek, het storen van studerenden, … wordt niet toegestaan.
De verantwoordelijken van The Student Village en Brugge Studentenstad kunnen bij overtreding van bovenstaande afspraken bezoekers en studenten voor een bepaalde periode de toegang tot het studentenhuis ontzeggen of een financiële vergoeding vragen voor eventuele schade, verlies, diefstal of vandalisme.
Nooduitgangen mogen enkel in geval van nood gebruikt worden.
Fietsen dienen in het fietsenrek voor het gebouw gestald te worden, niet in de inkomhal en ook niet in de tunneldoorgang naast de voordeur.
Ramen mogen enkel geopend worden met toestemming van één van de verantwoordelijken en dienen bij het verlaten van de zaal gesloten te worden.
Bij brandalarm zal de verantwoordelijke controleren of er gevaar is. Wanneer er geen verantwoordelijke aanwezig is, dient de bezoeker zelf het alarmsysteem te controleren. Dit systeem van Ardovlam hangt rechts naast de voordeur, in de hal op het gelijkvloers. De zone waarin gevaar gedetecteerd wordt, wordt beschreven op het brandalarmsysteem. De bezoeker dient te controleren of er echt gevaar is of of het vals alarm is. Indien vals alarm kan het alarm uitgezet worden door op de knop “reset” te drukken en indien er wel brand is uitgebroken dient de bezoeker 112 te bellen en het evacuatieplan te volgen.
Artikel 11. Verzekering
Wanneer een organisatie extern publiek uitnodigt dient de organisatie een eigen BA verzekering af te sluiten.
Noodnummers
Tijdens kantooruren:
Algemeen nummer The Student Village: 0477 97 98 99
Voor of na kantooruren:
Manon Billiet (Coördinator Brugge Studentenstad): 0479 39 05 25
Arne Vanderlinden (Coördinatie The Student Village): 0470 26 86 89
Ambulance en Brandweer: 112
Politie: 101
Antigifcentrum: 070 24 52 45
Brugge Plus vzw – Brugge Studentenstad, Lange Vesting 112 – 8000 Brugge – 050 44 20 02